tisdag 5 november 2013

Undervisningside med Herman

Koalan Herman
Vi vill låta Herman berätta om sin situation i den eukalyptiska skogen. Nedskräpningen gör Herman förvirrad då han inte vet hur han ska sortera föremålen.



Man involverar eleverna genom att låta dem hjälpa till vid sorteringen av förmålen. De får även testa på magnetism med magneten. Sedan får de redovisa vad de har kommit fram till i ett drama eller genom filmning.



Vi har valt att utgå ifrån det centrala innehållet i de naturorienterade ämnena:
Material och ämnen i vår omgivning


  • Materials egenskaper och hur material och föremål kan sorteras efter egenskaperna utseende, magnetism, ledningsförmåga och om de flyter eller sjunker i vatten.



  • Människors användning och utveckling av olika material genom historien. Vilka material olika vardagliga föremål är tillverkade av och hur de kan källsorteras.

  • Skolverket (2011)
    Dokumentation
    Eleverna får välja på film, drama eller båda delarna.
    Bedömning och utvärdeing
    Vi bedömmer elevernas beskrivningar eller förklaringar av sina lösningar beroende på hur djupgående redovisningarna är samt elevernas delaktighet bedöms.





    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar